Forum o marce New Holland
Co myślicie koledzy o tym pomyśle? Zacząłem zastanawiać się nad tym gdyz przy 140 brakuje mi czasami troszkę mocy, a akurat na stronie www.traktormoc.pl jest firma tym zajmująca. I chciałem zapytać się was czy kiedykolwiek spotykaliście się z tego typem sposobem podnoszenia mocy i czy nie jest ono awaryjne? Prosiłbym tylko o to żeby ktoś nie zaśmiecał tematu i pisał ze nigdy nie spotkał się itp.. Pozdrowionka
Offline
Mój qmpel założył sobie czip do DF-a coś koło 150 km seryjnie i mówił że moc wzrosła ale niestety zużycie paliwa też. Chodzi on przy Horschu Pronto 4DC więc mocy troche malo było. Spalanie wzrosło o ok 3-5 litrów na hektar więc sporo. Zapłacił ok 3 tys pln. A nie lepiej zmienić tylko oprogramowanie silnika??
Offline
Gość
Ja się w takie rzeczy nie bawie. Jak mi brakuje mocy stary sprzedaje i kupuje większy. Po co mam ryzykować awarie, że jakiś ciuł źle mi tego "cipa" zamontuje i reklamować ;d. Moim zdaniem im rzadziej mechanik widzi maszynę tym dłużej ona pracuje. Jeszcze nie trafiłem na takiego, który potrafił złożyć jak fabryka.
Nigdy bym się na żaden tuining nie zgodził do maszyn, które pracują na siebie i na mnie.
Ostatnio edytowany przez JacekNH (2010-01-19 13:25:10)
V.I.P.
Mój tata właśnie mówił mi o tych czipach że można je zamontowac i tyle samo powiedział że kosztują jak podał @ralfMTX jeszcze można wyregulowac dobrze pompę żeby podawała w dobrym momencie paliwo i jeszcze zwiekszyc ilośc podawanego paliwa powinno mu wtedy przybyc trochę KM
Ostatnio edytowany przez Rolis 180894 (2008-12-19 19:38:33)
Offline
Mi jak mówił to podwyższył moc chyba o 30 km ale nie jestem zbytnio pewien
Offline
o 30km przy silniku 150km to jest kompletny max.. A jak mu teraz chodzi ten Horsch 4DC z ciagniczkiem o mocy 180KM?
Offline
Słuchaj u mnie był pokaz właśnie 4DC z JD 7800 więc coś koło 180 kucyków i chodził w miare sprawnie 10-12 km/h. Teraz niestety z nim nie pogadam bo przenosi się on na zajęcia zaoczne i nie chodzi już do szkoły na dzienne.
Offline
ale najlepsza podoba praca tego siewnika to predkosc ok 15km
Offline
z tego co ja się kiedyś orjentowałem to do ciągników podobnie jak do innych pojazdów osobowych jak i ciężarowych można dostać 3 różne rodzaje wzmocnień silnika i nikt nie zaleca zwiększenia mocy więcej jak 30%.
zaznaczem że było to dość dawno i mogło się pozmieniać na dzień dzisiejszy ale najlepszym wzmocnieniem silnika jest zmiana programu w sterowniku silnika powodująca wzrost mocy i spora oszczędność paliwa.
chip to jest podanie odpowiednich informacji (fałszywych) do komputera powodujące wzrost mocy a niezawsze oszczędność paliwa
i jeszcze najgorsze użądzenie które jest stosowane do tuningu silników to powerbox. użądzenie to zakładane jest między sterownikiem silnika a silnikiem, tzn. odbiera informacje ze sterownika i po przetwożeniu i oszukaniu sterownika wysyłane są do silnika.
jest gdzieś koło Słupska gość ktury tuninguje traktory i przyjeżdza z hamownią zakładaną na WOM i jest wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego przed i po wzmocnieniu.
Offline
no ja tez znalazlem takiego typka co przyjezdza i kompleksowo robi taka usluge, tylko zastanawiam sie jaki to jest koszt ?:?
Offline
W wszystko będzie napewno pasować??
Offline
mój znajomy do TM-a 155 bo skończeniu się gwarancji zwiększył dopływ paliwa przy pompie i mówił że moc wzrosła....lecz spalanie też i to dośc znacznie
Moim zdaniem nei ma sęsu narażac silnika na różnorakie problemy związane z chipami itp...lepiej kupic mniejszą maszynę do tego ciągnika a wtedy on będzie służył wiele wiele lat
Offline
V.I.P.
Kolega dobrze gada a jak nie to ciągnik większy kupic i z głowy tylko po kieszeni poleci
Offline
Pompa to jest takie rozwiazanie jesli mamy trudne warunki.. A z tym przekladaniem to tez nie jestem pewien.. pompa bedzie kosztowac wiecej niz caly tuning..
Offline