Forum o marce New Holland
Super Zawodowiec
Szczególnie w dużym mieście gdzie jest dużo świateł, korki, wtedy automat jest niezastąpiony.
Offline
Nie tylko w miescie. Jedziesz autostrada to do wyprzedzania nie musisz redukowac biegow tylko wsciskasz gaz ile mozna i samochod pruje do przodu nie skupiasz sie na biegach tylko na jezdzie co jest bardziej bezpieczne.
Offline
ralfMTX140 napisał:
ralfMTX140 napisał:
no1NEWHOLLANDno1 napisał:
Mercedes ML320, A160, G230GE, B180CDI, G300TD i ja na 18 tez pewnie B180CDI lub B200CDI.
na zawsze MERCEDES-BENZ Moje marzenie to E63AMG :]Po co wam tyle samochodów??
Ponawiam pytanko
Każdy ma swoje auto i jedno jest do objeżdżania pól oraz na polowania
Offline
Super Zawodowiec
ralfMTX140 napisał:
Nie tylko w miescie. Jedziesz autostrada to do wyprzedzania nie musisz redukowac biegow tylko wsciskasz gaz ile mozna i samochod pruje do przodu nie skupiasz sie na biegach tylko na jezdzie co jest bardziej bezpieczne.
W trasie ja preferuje manualną skrzynie biegów, nie trzeba często zmieniać biegów, a za to sam moge decydować o przełożeniach. Niektóre automaty są niedopracowane i np. późno reagują.
Offline
rafk24 napisał:
a ja tam wole mieć manual bo w terenie czasami potrzebujesz szybko zmnienić bieg albo coś w tym stylu. a co do miasta to też możesz przyświrować na manualu.
Powiem ci kolego jeżeli jest kierowca jeżdżący jakiś pewien czas automatem to on poprzez odpowiednie naciśniecie pedału gazu spowoduje zrzucenie dwóch biegów i nie mówię o tym ze but w podłogę..
Do automatu jest sie bardzo szybko przyzwyczaić obje rączki na kierownicy i jazda ;]
Offline
czy ja wiem.. moim zdaniem te nowe automaty typu 7G-tronic lub DSG z podwójnym sprzęgłem będę zmieniać biegi tak aby silnik miał jak najmniej pracy i jak najmniej palił.. Nawet jeżeli troszkę więcej spalą to rekompensuje ci tym że masz lepsze odejście spod świateł i nie wajchujesz biegami..
Offline
Super Zawodowiec
O tak do tych nowych automatów szczególnie skrzyni dsg siedzącej między innymi w golfie Gti nic nie mam, ale tżeba trochę zabulić żeby cieszyć się taką wygodą.
Offline
kupując auto terenowe to mi kuzyn doradził, że musi być automat..
jako uczestnik rajdów terenowych mogę powiedzieć tak:
pierwszy rajd z 80 załóg startujących miałem 11 miejsce z czego 4 auta z automatem startowały w rajdzie i jedno auto to ja pajerem a drugie to vitara mojego brata 12 miejsce- zaznaczam, że to pierwszy start w rajdzie.. a pierwsze miejsca zajmują najczęściej automaty potem są zawodowcy typu- ja muszę czuć wajchę i który bieg mam....wielu zawodowców jadąc na jedynce na wzniesieniu wrzuca 2 i dusi silnik zostając bo próbuje ratować się jedynką i zostaje zagrzebany po osie a automat potrafi włączyć 2 bez przerwania ciągu a jak nie da rady, przełączy na jedynkę też bez przerwania napędu kół. ale najlepsze jest jak zawodowiec zobaczy nowego na rajdzie typu mnie.. i nie chce przepuścić bo utknę na podjeździe.. no takie są zasady ale jak ktoś utknął na trasie to masz prawo go wyminąć jeżeli warunki na to pozwalają i nie niszczysz przy tym przyrody wiec najlepiej jest całe zajście nagrywać chociaż telefonem bo jak nie to wyprzedzany ma prawo donieść i bez dowodów cię ujmują ci punktów a jeżeli doniósł i nie było tak, to traci ileś tam punktów. gorzej auto przygotowane pokazało wyższość nad zawodowcem.. no powiedzmy że udało się ale inne rajdy to 5, 4 i 2 miejsce gdzie wszyscy się dziwili, że praktycznie standardowe auta z tylko zmienionymi oponami na terenowe i to nie najlepsze a bez przygotowania typu profesjonalne podniesienie i odciążenie biją nie jednego zawodowca w rajdzie.. wtedy zmieniło się myślenie o automacie i tak jak ja to nazywam najwięcej ma do powiedzenia ten który jeździł automatem i jeszcze dla przykładu biegi zmieniają się same, a możesz sam tak jak byś sam regulował wyprzedzenie zapłonu, dawkę paliwa, powietrza i jeszcze ciśnieniem na turbinie a głosy typu że nie które automaty nie robią tego co ja chcę to są popsute tak jak na przykład nie wchodzi 3 albo zgrzyta przy włączaniu w manualu..
ja na 4 posiadane auta mam jednego manuala i wsiadając do niego twierdzę -co za idiota skonstruował taką skrzynię. i podobnie jest w ciągnikach jeździsz na bezstopniowej skrzyni mało się nie posikasz, podobnie jest w samochodach.
Offline
rajd to EXPEDYCJA
w skrócie na 8 rano zapłata wpisowe za wcześniej wysłane zapisy, godzina 9 omówienie trasy i 10 start. trasa około 200km. zdanie kart drogowych do godz. 18 następnego dnia następnie integracja przy ognisku a godzina 20 ogłoszenie wyników i wręczanie nagród. kto ma ochotę zostaje do końca trwania ogniska.
Offline
słyszałem. tylko w moim przypadku wygospodarzyć tyle czasu jest trudne.
a byłeś??
Ostatnio edytowany przez GINTERPOL (2009-02-09 16:12:58)
Offline
90% aut które startują w rajdzie posiada przedni most sztywny(tzn taki jak tylny ale ze zwrotnicami tak jak ciągnik) tak jak np. ptrol, samuraj i mercedes. tych samochodów najwięcej uczestniczy w rajdzie i jeszcze uaz a potem 10% to vitara, pajero, toyota i inne. chyba żadne auto nie było z powyżej 2000r.
patrol ani samuraj nie były fabrycznie wyposażone w automatyczną skrzynię i stąd te skrzynie nie uczestniczą w rajdach a nie dlatego że się nie sprawdzają.
Offline
Super Zawodowiec
A macie zamontowaną w swoim wyciągarkę?
Offline
jeszcze nie i się do tego nie palę bo nie mam czasu po rajdach jeździć.
Offline
dlaczego??
Offline
Super Zawodowiec
rafk24 napisał:
bo powiedzmy szczerze że vitara nie jest przystosowana do rajdów, nawet na przeróbki.
Mylisz się to bardzo fajny samochodzik na takie wypady.
Offline