farmerNH - 2009-12-01 23:47:01

Znalazłem krótki opis nowego NH T6090. Jak wam się podoba ten model? Ma ktoś dokładne specyfikacje tego modelu? Bo nawet na nh.UK jeszcze nie ma.

EPM pozwala na uzyskanie najwyższego stosunku mocy do masy w tym sektorze rynku
Układ zarządzania mocą silnika (EPM) zapewnia przyrost mocy do 36 KM, gwarantując maksymalną moc 201 KM co sprawia, że ciągnik ma najwyższy stosunek mocy do masy w swoim sektorze rynku. Imponujący przyrost mocy zapewnia znakomitą wydajność podczas wymagających prac transportowych, wykorzystujących WOM, a także przy dużym obciążeniu układów hydraulicznych. Przy pracach niewymagających dużych osiągów układ redukuje moc wyjściową do wartości nominalnych.
T6090 pomimo swoich małych gabarytów został zbudowany tak, aby umożliwić zastosowanie opon o rozmiarze do 650/65 R42. Zaletą opon o większej średnicy jest zwiększenie powierzchni śladu opony. Tym samym zredukowany został nacisk opony na grunt do nowych poziomów dla traktora o mocy 165 KM. Kolejną zaletą większych rozmiarów opon jest zwiększona przyczepność maszyny do podłoża oraz zmniejszony poślizg kół.
Model T6090 z sześciocylindrowym silnikiem dostępny jest w standardzie z automatyczną skrzynią Power Command, która pozwala na zmianę wszystkich biegów bez użycia sprzęgła - co powodu brak spadków mocy. Dostępna jest opcja 50 km/h lub 40 km/h 19x6 Eco z ekonomicznym dziewiętnastym nadbiegiem, pozwalającym na zmniejszenie zużycia paliwa i hałasu w kabinie, poprzez obniżenie obrotów silnika.
Praca przekładni jest wspomagana przez układy automatycznej zmiany biegów oraz IntelliShift™. Umożliwia to operatorowi ustawiać tryby robocze do prac polowych lub transportowych oraz automatyczną zmianą biegów, w celu utrzymania stałej prędkości w zmieniających się warunkach i różnorodnym terenie. Układ IntelliShift określa dokładnie moment zmiany w zależności od obciążenia, umożliwiając płynną zmienność ruchu pojazdu.

Podłokietnik SideWinder II oferuje naturalny sposób sterowania
Nowy podłokietnik SideWinder II, dostępny obecnie w modelach z elektronicznymi zaworami zdalnymi hydrauliki (EHR), zastosowany ostatnio w serii T7000 AutoCommand i już powszechnie uznany za nowy wzorzec przemysłowy, wprowadza dźwignię CommandGripTM umożliwiającą płynne sterowanie ciągnikiem.
Elementy sterowania podłokietnika SideWinder II, zaprojektowane dla zapewnienia komfortu obsługi, są logicznie rozmieszczone w postaci dźwigni CommandGripTM, joysticka zaworów hydrauliki, myszy EDC, elementów sterujących zaworami zdalnymi, przednim i tylnym WOM i monitora IntelliView™ III z kolorowym ekranem dotykowym oraz menu w języku polskim, w sposób unikalny w tym przemyśle, umożliwiający sterowanie ciągnikiem za pomocą naturalnych ruchów ręki. Operator może sterować pracą wielu różnych narzędzi i nadzorować ją za pomocą ekranu dotykowego. Czynności wymagające dotychczas wykorzystania trzech ekranów mogą być teraz wykonywane za pomocą jednego. Operator może ustawiać elektrycznie położenie całego podłokietnika w optymalny dla siebie sposób.
Nową funkcją dostępną obecnie z podłokietnikiem SideWinder II jest układ automatycznego prowadzenia
New Holland IntelliSteerTM. W pełni zintegrowany układ IntelliSteerTM pozwala osiągać dokładność pokrycia kolejnych przejazdów rzędu 1 – 2 cm przy wykorzystaniu sygnału systemu RTK. Kolorowy ekran dotykowy monitora IntelliViewTM III prezentuje interfejs graficzny, który może być wykorzystany przy obsłudze systemu IntelliSteerTM.

Usprawnienia serii T6000 zwiększają produktywność
Nowy, większy układ chłodzący ciągnika T6090 umożliwia wzrost wydajności pojazdu. Jego zastosowanie doprowadziło do przeprojektowania kształtu maski silnika, stanowiącego kontynuację konsekwentnej zmiany wzornictwa, bez ograniczania pola widzenia kierowcy i z utrzymaniem charakteru ciągnika kompaktowego.
Elektroniczny hamulec parkingowy (EPB), umiejscowiony zarówno w klasycznym podłokietniku, jak i w podłokietniku SideWinder II, jest bardziej niezawodną alternatywą niż tradycyjny hamulec postojowy . Wykorzystuje on większy docisk klocków ciernych dla zatrzymania ciągnika. Hamulec EPB może być łatwo włączony za pomocą przekładni nawrotnej. Jest również automatyczne włączany, gdy ciągnik pozostaje w bezruchu przez ponad 45 sekund, operator opuszcza swój fotel lub gdy silnik zostaje wyłączony.
Klienci wybierający modele T6090 wyposażone w podłokietnik SideWinder II mogą teraz zlecić montaż hamulca dławiący kolektor wydechowy. Umożliwia on płynniejsze zwalnianie ciągnika podczas transportu, a potrzeba używania tradycyjnych hamulców zostaje ograniczona.
Modele z podłokietnikiem SideWinder II mogą być również wyposażone w elektroniczny joystick do sterowania zarówno tylnymi rozdzielaczami hydraulicznymi i zaworami międzyosiowymi, pozostałymi elementami zdalnymi na tylnym błotniku oraz drzwiami umieszczonymi po prawej stronie. Te proste funkcje znacząco poprawiają komfort pracy operatora.

Ciągniki serii T6000 zaprojektowano pod kątem możliwości fabrycznego montażu w pełni zintegrowanych, układów przedniego TUZ oraz WOM. Nowy TUZ przedni poprawia wydajność we współpracy z narzędziami wyposażonymi w cięgna kategorii 2 – 3 . Zewnętrzne elementy sterowania podnoszeniem i opuszczaniem TUZ ułatwiają codzienną pracę, ponad to przedni TUZ może być podłączony do zaworów międzyosiowych, co zapewnia większą elastyczność i poszerza zakres zastosowań ciągnika. Ramiona przedniego TUZ składają się, gdy układ nie jest używany lub gdy pracujemy z ładowaczem czołowym. Można na nich również zamontować obciążniki.

Nowy ładowacz czołowy
Wprowadzona ostatnio do sprzedaży, specjalistyczna ładowarka czołowa New Holland 700TL ma udźwig zwiększony do 2808 kg i maksymalną wysokość podnoszenia wynosząca 4051 mm. Ładowarkę zaprojektowano tak, aby idealnie pasowała do ciągnika T6090. Dzięki standardowemu oknu dachowemu z dużym polem widzenia, widoczność z fotela operatora pozostaje znakomita, bez względu na to, czy ładowarka jest na poziomie podłoża, czy też jest stopniowo podnoszona na wysokość maksymalną za pomocą elektronicznego joysticka . Jest to ważna zaleta zarówno dla ciągnika, jak i ładowarki, stanowiąca klucz do uzyskania maksymalnej wydajności obu urządzeń. Cecha ta wzbogaca wyjątkowe możliwości ciągnika T6090 jako kompaktowego i wszechstronnego pojazdu o dużej mocy.

* W porównaniu z odpowiednikami konkurencji w tym segmencie rynku

źródło: www.raportrolny.pl

newholland.pun.pl